1) تشكيل پرونده سوابق علمي آموزشي، پژوهشي و اجرايي اعضاي هيات علمي 2) ارزشیابی پرونده علمی، مستندات و مدارک اعضای هیات علمی طبق مقررات 3) پیگیری امور ارتقای اعضای هیأت علمی در مجموعه جهاد دانشگاهی در چارچوب سیاست¬های مرتبط 4) انجام امور اداری و دبیرخانه¬ای کمیسیون¬ها و کمیته¬های تخصصی مرتبط با جذب، ترفیع پایه سالانه، تبدیل وضعیت استخدامی و ارتقای اعضای هیأت علمی و تهیه و تنظیم پیش نویس مصوبات و پیگیری آن¬ها 5) مكاتبات لازم با وزارت متبوع و ساير موسسات آموزش عالی 6) مكاتبات لازم جهت صدور گواهي¬هاي مورد تقاضاي اعضاي هيات علمي 7) پایش مستمر عملکرد کمی و کیفی اعضای هیات علمی و انجام کارشناسی در خصوص مواردی چون ترفیع پایه سالیانه، ارتقاء مرتبه، تغییر وضعیت استخدامی و .... 8) انجام امور مربوط به مسیر ارتقاء شغلی: انجام مراحل مربوط به ماموریت آموزشی و یا بورس تحصیلی در داخل یا خارج از کشور به منظور اخذ دانشنامه¬های تکمیلی، تخصصی، فلوشیپ و فرصت مطالعاتی 9) اجرای قوانین و مقررات ابلاغی شامل: ابلاغ و ارسال دستورالعمل¬ها و بخشنامه¬ها و مصوبات ذیربط ابلاغی از وزارت متبوع، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، مصوبات کمیسیون فرعی ارتقاء، به پژوهشکده¬ها، گروه¬های پژوهشی و واحدهای ذیربط و اقدام و نظارت کامل بر اجرایی شدن آن¬ها 10) هماهنگی جهت برگزاری دوره¬های دانش افزایی جهت توانمند¬سازی اعضای هیات علمی 11) تجليل و تقدير از اعضاي محترم هيات علمي به مناسبت¬هاي مختلف مانند روز استاد و ... 12) ارائه پیشنهادات به هیات رئیسه پژوهشگاه و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی جهت تصویب قوانین و مقررات مربوط به اعضای هیات علمی 13) برنامه¬ریزی در خصوص توسعه و تقویت مهارتهای علمی و عملی اعضای هیات علمی در مجموعه جهاد دانشگاهی 14) همکاری و هماهنگی در امور پرسنلی، اداری، رفاهی و رسیدگی به مسائل و مشکلات اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی 15) پیگیری امور مرتبط با انتقال تعهدات از وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 16) تهیه، تدوین و پیشنهاد اولویت¬ها در اعطای تسهیلات آموزشی به اعضای هیأت علمی به منظور ارائه به مراجع ذیربط 17) ارتباط با معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه جهت تایید مدارک و مستندات پژوهشی اعضای هیات علمی 18) انجام امور جذب اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی 19) پیگیری برگزاری آزمون¬های تخصصی بدو ورود و حین خدمت اعضای هیأت علمی (حسب نیاز) با هماهنگی واحدها و مسئولین مربوطه 20) همکاری و مشارکت در خصوص مدیریت و راهبری دوره¬های آموزش ضمن خدمت اعضای هیات علمی 21) هماهنگی جهت تشکیل کمیسیون فرعی ارتقاء جهت بررسی ترفیع پایه سالیانه، ارتقای مرتبه، تبدیل وضعیت استخدامی و ... اعضای هیات علمی 22) اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ و اﻋﻼم ﻓﺮاﺧﻮان¬های ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺟﺬب اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت علمی 23) پیگیری ارزیابی نتایج آزمون¬ها و تهیه گزارشها و ارائه پیشنهادات لازم به مسئولین مربوطه 24) تنظیم گزارشهای درون حوزهای 25) تهیه و تدوین گزارشهای کارشناسی، تحلیلی و آماری از وضعیت اعضای هیأت علمی و ارائه آن به مسئولین مافوق